Könyvkritika: Sara Shepard - Hazug csajok társasága

Sara Shepard
Hazug csajok társasága (Pretty Little Liars)
Hazug csajok társaságra sorozat – 1. rész
Magyar kiadás éve: 2017

Fülszöveg:
Alison három éve tűnt el, egy pizsamaparti után, és azóta sem látta senki. Az elit pennsylvaniai iskolába járó barátai meggyászolták, de megkönnyebbülten fel is sóhajtottak. Mindegyikük őrzött egy-egy titkot, amit csak Alison ismert, és ha a pletykára éhes világ tudomására jut, tönkreteheti őket. Amikor egymás után kapják a névtelen e-maileket és szöveges üzeneteket, pánikba esnek. Az áruló vajon a saját köreikből való? Vagy ami rosszabb: Alison visszatért?
Egy rendkívül izgalmas sorozat indító kötete.

A bejegyzés itt-ott erősen Spoileres!

,,Három ember csak úgy tud megőrizni egy titkot, ha kettő közülük halott."
(Benjamin Franklin)

   Ez az idézet annyira tetszik és annyira találó. Igaz az egész könyvre és az egész sorozatra is.
   Természetesen - mint a legtöbben - már ismertem a sorozatot, néztem is és nagyon szerettem, habár nekem az első és a második évad volt a kedvencem, mert abban még volt logika. Az idő előrehaladtával a készítők már nagyon elrugaszkodtak a valóságtól és Sara Shepard könyveitől is. Pedig a könyvek voltak előbb. Ez biztos.
A könyv borítója
   A sorozat lezárásával sem voltam elégedett, pedig még a Molyon is megírtam, hogy szerintem pontosan ez lesz a vége.  Nem dicsekvésnek szánom, de a Pretty Little Liars zónába már hónapokkal a befejező rész előtt megírtam, hogy szerintem mi fog kisülni ebből az egészből és büszkén láttam amikor igazam lett. Éreztem, hogy ki lesz A.D. Ennyi.
   Most mégsem ez a lényeg, hanem a könyvek első része, ami nagyon tetszett. Nem is vártam mást, hiszen kitűnő alapötlete van, csak hát a kivitelezéssel voltak gondjaim.
   Négy barátnő, akiket egy ötödik lány eltűnése és súlyos titkok hada köt össze. Rengeteg hazugság, képmutatás, veszély, kaland, izgalom. Ajánlom mindenkinek.
   Spencer, Aria, Hanna és Emily félő rajongással szerették Alison DiLaurentis-t, aki gyönyörű volt, tökéletes és persze egy álnok kígyó. A lány uralkodott felettük, méghozzá azokkal a piszkos kis titkokkal amiket tudott róluk. Látszólag kedves volt, barátságos, és mindig lehetett rá számítani, közben meg egy manipulatív, minden lében kanál, álnok kis ...... volt. 
   Gondolom senkinek sem árulok el azzal nagy titkot, amikor itt és most leírom ide, hogy Ali minden volt, csak éppen  igaz barát nem.
   Folyamatosan megalázta Hannát, kihasználta Emily-t, versengett Spencerrel és gyötörte Ariát.
   Ám ez a négy lány, mindezek ellenére, mégis a barátai voltak és szerették. Tartottak tőle, de szerették. Aztán egyik nap, Ali eltűnt, köddé vált és ők megkönnyebbültek.
   Évekkel később pedig, üzeneteket kezdenek el kapni A-tól, ettől a titokzatos idegentől, aki minden olyan dolgot tud róluk, amit anno Alison is tudott. Csakhogy a rendőrök időközben megtalálják Alison holttestét, aki gyilkosság áldozata lett, így hát felmerül pár kérdés: Ki ölte meg a lányt? és Ki az aki folyamatosan fenyegeti és bajba keveri őket?
Emily, Hanna, Aria és Spencer
   Nagyon gyorsan olvastam a történetet, mert a könyv maga csupán csak 264 oldal, ráadásul jól lehet vele haladni. Néha még szünetet is tartottam, hogy ne érjek olyan hamar a végére.
   Krimi szálakkal megfűszerezett ifjúsági regényt ez, amiben a romantika is főszerepet kap. Összesen 14 részes, ha a kiegészítő köteteket nem számoljuk, szóval lesznek itt még történések bőven.
   Számomra leginkább Spencer volt a szimpatikus, gyanítom azért, mert a sorozatban is az ő karakterét szerettem a legjobban. Kedvelem még Ariát is, de Hanna és Emily sosem nőttek a szívemhez és ez most sem változott.
A könyv egyébként tökéletesen magába foglalta a sorozat első négy - öt részét, azokat a 45 perceket, amiket anno úgy imádtam. Minden fontosabb szereplő feltűnt és természetesen kimondottan más szemmel tudtam figyelni Mona és Alison karakterét is.
A lányok és Alison
   Nagyon idegesítettek viszont a folyamatosan ismétlődő márkanevek. Ezt az egyetlen negatívumot tudnám említeni, viszont ez felbosszantott. Az írónő apró részletekig belemenően ecsetelte, hogy ki, milyen ruhát, cipőt hord és milyen táskát, fülbevalót, karkötőt és ékszert.
   Leírta még a toll márkákat is, az ételek és italok neveit, a boltokat, valamint a telefonok márkáit is. Ezekből sokkal kevesebb kellett volna. A szerkesztője vajon nem szólt rá anno, hogy ez micsoda egy felesleges dolog?!
   Azt is észrevettem még, hogy a könyvekben senki sem úgy néz ki, mint a sorozatban. Spencer például szőke, Hanna barna, Emily vöröses hajú, egyedül Aria tűnt ugyanolyannak. A mellékszereplők is teljesen másképp néztek ki. Főleg Wren és Ezra. Emily-nek több testvére is van. Nekem ez is furcsa volt.
Sssssss!
   Ezektől eltekintve persze, egy pörgős, izgalmas, olvasmányos sztorival volt dolgom, amiben minden oldalon történt valami megdöbbentő,valami sokkoló.
   Feltétlenül ajánlom azoknak akik szerették az idén véget érő sorozatot és óriási hiányérzetük van (mint nekem), de bátran a kezükbe vehetik az olyan emberek is, akiknek még teljesen ismeretlen Spencer, Aria, Hanna és Emily véget nem érő kálváriája.
   Pár szó a borítóról: A borító nem az első, eredeti, mert azon egy Barbie-baba van, ami nekem amúgy tetszett volna, mert a lányok pontosan Ali játékbabái voltak, ő irányította őket. Ám a filmes borító is nagyon szuper.

Megjegyzések