Könyvbéli hivatások, amiket én is szívesen kipróbálnék - 1. rész

Sziasztok! :)

Ma egy olyan bejegyzéssel jövök, amiben összeszedtem pár igencsak egyedi, különleges és nem mindennapi hivatást, amit az általam olvasott könyvekben szereplő karakterek is űznek.

Ezeknek többsége a való világban is létező foglalkozás, de vannak olyanok is közöttük, amiket az adott regények írói találtak ki.

A lentebb felsorolt hivatásokban csupán csak egy dolog a közös: az, hogy én is szívesen kipróbálnám magam bennük.

Íme a lista:

 
   1. 
   Az első számú ilyen munka  Amanda Stevens - A Sírkertek királynője sorozatában feltűnő sírkő-és temetőrestaurátor szakma, ami elsőnek kicsit morbidnak tűnhet, de miközben olvastam róla, nagyon érdekesnek és izgalmasnak találtam és nem Amelia kalandjai miatt, hanem mert kreatív munkának tartom és igazán egyedi szakmának, amiben sok a kihívás.
   Bosszúszomjas szellemek és temetőkben elrejtett holttestek kíméljenek!


  2. 
   Második helyen említeném a Dan Brown regényeiben szereplő, a Robert Langdon féle szimbólumkutató munkát, ami szerintem nagyon izgalmas és titkokkal teli lehet.
   Gondoljatok csak bele. Minden napra jutna valami ősi, megmagyarázhatatlan és megfejtésre váró rejtély, amit nekünk kellene megoldani, ráadásul a munkánkból adódóan sokat utazhatnánk...
   Őrült, megalomániás, valamint mindenre elszánt tudósok és gyilkosok kíméljenek!

 
  3. 
   Harmadik helyen van a J. K. Rowling által kitalált, a Harry Potter regényekben feltűnt átoktörő szakma.
   Akik olvasták a könyveket, azok tudják, hogy Ron egyik bátyja, Bill - később Fleur is - a Gringotts Varázslóbank jóvoltából átoktörőként dolgozik, vagyis olyan helyekre megy, ahol bizonyosan ősi, elátkozott kincseket rejtettek el, hogy ott aztán megtörje a régi idők mágusainak és boszorkányainak átkait és megszerezze a kincseket...
   Mindenképpen veszélyes, de végtelenül változatos munka, ami jó nagy adag bátorságot és tudást igényel, de cserébe hatalmas kalandokat ígér.
   Két fejet és más, egyéb testrészeket növesztő varázslatok kíméljenek!


   4.
   Szívesen kipróbálnám még magam a Danielle Trussoni könyveiben olvasható angelológus szakmában, ami - többek között - a mennyei lények, vagyis az angyalok eredetével, a nefilimek üldözésével és megállításával, valamint a Biblia átfogó ismeretével - is - kecsegtet.
   Sajnos kétlem, hogy ebből a szakmából bárki képes lenne hosszú távon megélni, ám engem akkor is érdekelne, hogy milyen lehet valójában.
   Világuralomra törő, gyilkos  hajlamú nefilimek kíméljenek!


5. 
   Ha hiszitek, ha nem, az E. L. James regényiben szereplő Anastasia Steele-t én nem Christian Grey miatt irigylem, hanem mert Anának - szerintem - állati jó munkája van.
   Elvégre szerkesztő, majd vezető szerkesztő lesz egy könyvkiadónál, ráadásul bölcsész diplomája van.
   Egy magamfajta könyvmolynak álommunka lenne egy kiadónál dolgozni, ahol beleláthatna és beleszólhatna a könyves élet rejtelmeibe, új, esélyes kéziratok olvashatna, akár már a megjelenés előtt és persze arról dönthetne, hogy melyik könyv fog megjelenni és melyik megy a süllyesztőbe...
   Perverz főnökök kíméljenek!



Nektek van valamilyen könyves álommunkátok, amit szívesen kipróbálnátok?
Ha igen, írjátok meg nekem. :)
Hamarosan jövök a folytatással...

Megjegyzések