Könyvkritika: Penelope Ward - Jake megadja magát

Penelope Ward
Jake megadja magát (Jake Undone)
Jake duológia - 1. rész
Magyar kiadás éve: 2017

Fülszöveg:
Nina ​Kennedy éli az életét… de valójában nem… mindaddig, míg minden meg nem változik.
Repülőgépek, vonatok, magas terek… Nina mindentől fél. Valójában nem lép ki a komfortzónájából, napjait az irracionális félelmei és fóbiái irányítják. Amikor Brooklynba költözik, hogy elkezdhesse ápolói felsőfokú tanulmányait, élete 180 fokos fordulatot vesz, mert akaratlan, de intenzív vonzalmat érez bámulatos lakótársa, egy agyontetovált, agyonpiercingelt pasas iránt, aki egyben az egyik legokosabb ember is, akivel valaha találkozott.
Jake Green durva külseje és ördögi mosolya mögött arany szív rejtőzik. Feladatának érzi, hogy megváltoztassa Nina életfelfogását. Amikor Jake beleegyezik, hogy korrepetálja Ninát, alkut kötnek, de a tétek magasak, hisz arra kényszeríti a lányt, hogy szembenézzen a démonaival. Arra azonban még ő sem nem számított, hogy a tanítás alatt szerelembe esik.
Amit Nina nem vesz észre, az az, hogy Jake a saját poklát járja. Vajon szerelmük túléli-e a bombát, amit Jake rádob?

   Most már hivatalos, hogy Penelope Ward az egyik új, kedvenc íróm. 
   Habár a Jake megadja magát nem volt annyira jó, mint a Legdrágább mostohabátyám - mert azt a regényt egy jó ideig semmi, de tényleg semmi nem fogja überelni - még így is azon kötetek közé tartozik, amik egyszerűen totálisan levettek a lábamról. 
   Nagyon szerettem ezt a Penelope Ward könyvet (is).
   Ezt a regényt is próbáltam beosztani, néha kicsit halasztottam, mert egyszerűen nem akartam a végére érni. :)
   Akik esetleg azért nem szeretnének belekezdeni, mert duológiának van feltüntetve, azok ne aggódjanak, hiszen a második rész tulajdonképpen ennek az elsőnek a tükörregénye, bár azért jócskán tartalmaz új jeleneteket is, szóval nagyon örülnék neki ha egyszer megjelenne magyarul is. Szívesen elolvasnám, mert ezzel a sztorival nem lehet betelni.
   Az benne a legjobb, hogy végtelenül igazi, élettel teli és vibráló, már a legelső pillanattól kezdve.
   Nina és Jake roppant szerethetőek külön-külön és persze egy párként is. 
   Ebben a történetben rengeteg mindenről szó esik, ami bárkivel megeshet a valóságban is. Pont ezért találtam rendkívül realisztikusnak és persze végtelenül sokkolónak, hiszen a könyv háromnegyedénél kipattan egy olyan titok, ami mindent megváltoztat...
   Sokat olvastam arról, hogy a borzalmas titok után hogyan reagáltak az olvasók Jake karakterére, hiszen azért egy igencsak szokatlan és nem mindennapi dolog derült ki róla. 
   Talán ez a rejtély volt az egyetlen olyan momentum a könyvben, ami nem töltött el teljes elégedettséggel, hiszen azért valóban nem egy átlagos dologról van szó, de amint tovább olvastam és egyre jobban megértettem Jake miértjeit, arra is rájöttem, hogy egyszerűen képtelen vagyok rá haragudni.
   Ez a könyv egyszerre romantikus, szexi, vicces, néha kicsit szomorú és depresszív, de pont attól rendkívüli, hogy olyan, mint az élet.
   Olvasás közben néha arra gondoltam, hogy vajon tényleg léteznek ennyire szuper, tökéletes és odaadó pasik? Ne értsetek félre, hiszen nekem is van párom, aki már időközben a vőlegényem lett és szeretjük is egymást, de azért nem vagyunk hibátlanok. 
   Jake nekem néha már kicsit túl tökéletesnek tűnt, de attól még kimondottan szerettem őt, habár nem annyira, mint Elecet. Nina is kedvelhető és végtelenül esendő karakter volt, akinek nagyon sokat fejlődött a jelleme. Ez megint csak tetszett.
   Skylar menő és édes mellékszereplő volt, akiről szívesen olvasnék még a jövőben, mert az ő története kicsit lezáratlan lett.
   Penelope Ward stílusa még mindig lenyűgöző. 
   Csodálatosan ír, szépen fogalmaz, de néha jól odacsap az olvasóinak egy-két poénos vagy vulgáris beszólással. Jó lenne a való életben is találkozni vele, mert biztosan sziporkázó személyiség.
   Nagyszerű írónak tartom és örülök, hogy még legalább két regénye meg fog majd jelenni magyarul a Neighbor ​Dearest mellett, mert ha minden jól megy akkor tuti, hogy azokat is el fogom olvasni.
   A vad és intenzív szexuális jelenetek miatt szigorúan 18 év felett ajánlom elolvasásra ezt a könyvet, de akkor mindenképp, mert roppant izgató és brutálisan őszinte. Fontos kérdéseket feszeget, rengeteg mondanivalója van, szóval tanulságos is.
   Pár szó a borítóról: A borítóval megint hasonló helyzetben vagyok, mint a mostohás kötettel, hiszen itt van rajta ez a félmeztelen, Adonisz testű pasi, akinek hasonló tetoválásai vannak, mint Jake-nek, mégsem tetszik annyira, mert megint a lehangoló tucatregény benyomását kelti, pedig annyival több rejlik benne.

Megjegyzések